Thursday, May 30, 2013

Bila Serikandi lebih berbahaya drp PATI (LM)

Bila Serikandi muncul di Sabah, Musa Aman tiba-tiba kehilangan tel*r!!

Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) khususnya daripada Filipina dan Kepulauan Sulu, bebas keluar masuk ke Sabah. malah, mereka bebas keluar masuk Sabah dengan bersenjata hinggalah tercetusnya keganasan di Lahad Datu.

Malah, kemungkinan pada masa sekarang, pergerakan keluar masuk mereka adalah bebas,seperti keadaan sebelum tercetusnya peristiwa keganasan menjelang pilihan raya umum yang lalu. 

Persoalan Kota Damansara: Pengajaran Yang Perlu Diambil

 BUKAN SAHAJA DI KOTA DAMANSARA. BANYAK TEMPAT LAGI AKIBAT RASA GAH DAN BANYAK SOKONGAN.KALAU DAH GAH DAN RASA BANYAK SOKONGAN TAK MENANG JUGA. DI PAHANG NI ADA BEBERAPA TEMPAT YANG MALAS NAK CERITA. DI BERA, DI DAMAK, DAN BANYAK LAGI....TAK MENANG JUGA.TERIMA KASIH LA YB KERANA YAKIN DAN PERCAYA BAHAWA SEBENARNYA KERJASAMA ITU PENTING DAN HANTU BODEK DALAM PAS NI PUN BANYAK.YANG CELAKANYA ADA JUGA YANG NAK CUBA LAGI JOIN UMNO.

 

 My Photo

 

Persoalan Kota Damansara: Pengajaran Yang Perlu Diambil

Oleh kerana banyaknya tulisan yang membincangkan isu Kota Damansara (KD) sedang tersebar melalui blog, komuniti online, laman sosial dan sebagainya; dan sebahagian besar darinya diselitkan fakta dogengan dari penglipur-lara, maka saya rasa terpanggil untuk menulis respon terhadapnya. Ini adalah untuk menyelamatkan sahabat-sahabat yang bersifat lurus dari tertipu dengan fakta-fakta dogengan sehingga memanjang-manjangkan fakta tersebut dan dengan itu mendapat dosa kering.

Saya menulis respon oleh kerana mengambil kira dosa yang mungkin akan ditanggung mereka yang lurus ini dan bukan untuk membela diri semata-mata kerana seperti selalu, saya amat berterima kasih atas ‘pahala subsidi’ yang dihasilkan untuk saya oleh golongan-golongan penglipur-lara ini. Dulu ini juga yang saya alami apabila berhadapan dengan bekas Pesuruh Jaya PAS Selangor yang ingin gagalkan PR. Terdapat orang sama juga yang terlibat dan perkara yang sama seolah berulang kembali. Walaubagaimanapun, kesudahan kepada kisah penglipur-lara ini masih belum tamat dan insyaAllah akan dapat kita saksikan bersama.

Saya akan keluarkan respon saya secara berperingkat. Pertama berhubung strategi, kedua dari sudut akhlak jamaah Islam; ketiga berhubung 2 kawasan contoh dan keempat kisah dogeng berhubung KD. Harap tunggu semua tersiar, baca kesemuanya, baru respon sekiranya mahu.

Pada bahagian keempat penulisan ini saya akan cuba senaraikan fakta dogengan penglipur-lara rekaan golongan ini. Amatlah mendukacitakan apabila dilihat sebahagian dari mereka terdiri dari golongan yang berlatarbelakangkan Agama Islam. Sepatutnya mereka inilah yang menasihati golongan pereka cerita untuk berhenti dari menabur fitnah.

1) BERTANDING DI KOTA DAMANSARA DARI SUDUT STRATEGI

Ketepatan dan kebijaksanaan di sebalik sesuatu keputusan atau strategi biasanya akan dapat dibaca sebaik sahaja ianya dilaksanakan dari kesan dan natijah yang terhasil. Sebagai contoh mudah, keadaan seorang pemandu yang apabila tiba di simpang tiga tidak tahu hendak ke kiri atau ke kanan. Beliau membuat keputusan untuk ke kanan dan selepas setengah jam memandu mendapati keputusannya tersilap! Dari Kajang nak ke KL tiba-tiba baru disedari menuju ke Seremban! Beliau bukan berada di tempat yang ditujui, malahan semakin jauh. Natijahnya adalah bukti keputusannya silap.

Berdasarkan natijah yang tercapai, hakikat bahawa pertandingan tiga penjuru di Kota Damansara adalah satu kesilapan pasti diakui oleh semua yang bersikap objektif dan terbuka, yang melihatnya dari sudut yang tepat, terpisah dari sebarang perkiraan peribadi.

Hakikatnya, hasil dari tindakan ahli PAS di Kota Damansara bertanding setelah PKR menurunkan Dr Nasir sebagai calonnya, natijahnya tiada satu pun yang baik. Kecuali, dapat memuaskan nafsu golongan yang teringin sangat bertanding.

Mari kita lihat pada natijahnya secara objektif dan jawab sendiri samada tindakan tersebut lebih maslahahnya atau mafsadahnya bagi PAS. Maka apakah natijah-natijahnya? Ianya seperti berikut:

i) Kerusi Kota Damansara jatuh pada UMNO/BN.Rakyat ingin menolak UMNO/BN tetapi tindakan PAS menyebabkan pengundi-pengundi Kota Damasara terpaksa menerima UMNO/BN sebagai yang mewakili mereka. Dari sudut ini kita telah khianati kehendak rakyat dan kehendak Pakatan Rakyat sendiri. Sedangkan UMNO adalah saingan utama PAS dan memenangkan UMNO merugikan PAS.

ii) Hubungan PKR dan PAS menjadi tegang dengan tersiarnya kenyataan tegur-menegur yang dieksploitasi akhbar. Hubungan di Kota Damansara sendiri sudah pasti rosak dan isu ini mampu juga merosakkan PR sehingga diperingkat seluruh Negara apabila dilihat tindakan PAS menyebabkan PKR kehilangan satu kerusi.

iii) Hubungan PAS dengan PAS juga terjejas apabila ahli yang tidak setuju dengan tindakan ‘melanggar janji’ oleh PAS KD dituduh pula sebagai terlalu pro-PKR atau pro PSM! Saya diberitahu Cikgu Pa (SUA) sendiri telah diserahkan borang keahlian PSM oleh ahli-ahli PAS KD pada malam beliau turun ke KD untuk mengesahkan calon PKR sebagai calon PR yang rasmi.

iv) Komitmen PAS terhadap PR dipersoalkan masyarakat apabila dilihat PAS sanggup memenangkan calon UMNO di KD. Sepertimana PSM dituduh agen UMNO/BN di Semenyih, kerana sanggup memecahkan undi PR, begitu juga tuduhan sama dilemparkan terhadap PAS hasil tindakan PAS KD. Maka hantu UG dihidupkan kembali oleh musuh musuh PAS yang ingin masyarakat sangsi terhadap PAS!


Amat jelas bahawa kesemua 4 natijah di atas yang dihasilkan adalah tidak baik. Lainlah kalau memang terbuku dihati ingin UMNO menang, supaya hubungan PAS/PKR tegang, PAS/PAS bergaduh dan masyarakat sangsi akan komitmen PAS terhadap PR!

Oleh itu, amat jelas juga bahawa bertanding di KD tidak berbaloi! Sekiranya tindakan sebaliknya diambil pada masa itu (persimpangan untuk membuat pilihan), kesemua natijah buruk di atas insyaAllah dapat dielakkan. UMNO tersungkur di Kota Damansara, hubungan PAS/PKR dan PAS/PAS serta imej PAS tidak terjejas.

Oleh itu dari sudut strategi ianya perlu diakui sebagai satu kesilapan dan ditolak.

Apabila diakui sebagai kesilapan dan ditolak, tidak bererti ditolak orang-orang tertentu. Kita semua faham keputusan berhubung strategi itu adalah ijtihad. Dan pemimpin berhak membuat ijtihad. Tetapi sepertimana kita juga tahu, ijtihad itu boleh betul atau tersilap. Ijtihad silap oleh pemimpin atau hakim tetap mendapat satu hasanah selagi ianya dibuat secara ikhlas. Walaupun mendapat satu hasanah, tidak bererti ianya perlu dipertahankan setelah kesilapannya jelas kelihatan. Mempertahankan ijtihad yang salah, setelah sudah jelas kesilapannya adalah kerja-kerja membodek pemimpin yang dikutuk Allah!

Ringkaskan cerita, saya di sini ingin isytiharkan, sekiranya tiada siapa yang lain sanggup memberitahu pimpinan bahawa mereka tersilap, biarlah saya seorang menyatakannya! Dahulu semasa menyanggah Hassan Ali pun saya seorang diri, maka biarlah kali ini juga saya seorang diri. Yang lain boleh teruskan menyatakan ‘sayang’ mereka terhadap pimpinan dan terus ‘membodek’ mereka.

Sedangkan sayang pimpinan bukan isunya di sini. Dan sekiranya benar sayang sekalipun, betulkan mereka apabila mereka tersilap bukan terus membodek mereka. Itu sayang yang sebenar.

“AsSidduku amaanah wal kadzibu khiyaanah”, kata-kata Saidina Abu Bakar (RA) kepada ummat Islam sebaik sahaja beliau dipilih menjadi khalifah. Cakap benar (iaitu menegur apabila berlaku kesilapan) adalah amanah dan berdusta (iaitu membodek dan menafikan kesilapan pemimpin) adalah khianat!

Saya tidak sanggup khianat.

Bertandingnya PAS di Kota Damansara merupakan satu kesilapan dan natijahnya adalah bukti dan dalil akan kesilapan itu!

Saksikan wahai Allah bahawa saya telah memenuhi tanggung jawab saya pada pimpinan saya!

Bersambung...

WaLlahu 'Alam

KHAS UNTUK RAKYAT KEDAH.

SABM Melbourne says that arrests of opposition leaders and democracy activists unhelpful.

Press Release May 30, 2013

SABM Melbourne says that arrests of opposition leaders and democracy activists unhelpful.

Praveen Nagappan, President of the Melbourne chapter of Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM Melbourne), today described the arrests of opposition leaders and democracy activists under colonial-era sedition laws as unhelpful.

“After all, a number of people on the government side have made inflammatory and hurtful remarks but the Malaysian government has taken no action”, said Mr Nagappan.

“In fact, the Prime Minister, Najib Razak only last year promised to repeal the Sedition Act, which was introduced during British colonial rule, and replace it with new laws that ensure both free expression and public peace”, said Mr Nagappan.

“The arrests will not deal with the root cause of public tension which is deep concern about the conduct of the 13th general election. The Malaysian government should instead use this opportunity to reconstitute the Election Commission with eminent persons who have the confidence of the public.”

“This would help to build a fresh start and address the concerns of the public including cleaning up the electoral roll and redrawing the electoral constituencies. It will also help build national reconciliation, something that the Government has indicated that it would like to promote to help heal the racial and political divisions that have sparked in the wake of the 13th general election”, said Mr Nagappan. 

Praveen Nagappan 
President, SABM Melbourne

Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM) Melbourne is a group of like-minded Malaysians who have come together with the intention of promoting improved electoral governance in Malaysia.

Umno DENGAR INI


UNDIAN ORANG RAMAI DAN PANDANGAN HARUSSANI BERBEZA.APA PULAK PANDANGAN ULAMA LAIN?

Aku terbaca dengan pandangan Harussani ini , sama juga dengan kenyataan semalam oleh
Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah. tapi  undian orang ramai di Sinar menunjukkan bahawa kenyataan dua orang yang memegang jawatan ini berlainan pula nadanya.
Seorang menjadi timbalan menteri besar negeri yang di perintah 25 tahun oleh Tn Guru Nik Aziz dan seorang lagi pula mufti seumur hidup negeri Perak yang semua orang tahu dan kenal dengan komen ke Umno annnya. Jadi mana satu yang nak pakai ni?


PRESIDEN TAK HADIR????




Nik Mohd. Amar Nik Abdullah

Adakah anda bersetuju dengan Himpunan 505 membantah keputusan PRU13?

Ya
71 % (18523)
Tidak
29 % (7508)
Jumlah Undian: 26031

INI MAJLIS SYURA.MAJLIS ULAMA PULAK TAK TENTU HALA.BANYAK SANGAT JURUCAKAP PAS NI.

VIDEO INI CUBA NAK DI UPLOAD MACAM DAH HILANG PULAK.



Kini puak Umno sertai Zam: WE HATE PM! (LM)

Selepas bekas Menteri Penerangan, Zainudin Maidin (ZAM) menghentam kempen 'I LOVE PM' yang dianggap sokongan penuh kepura-puraan terhadap najib menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 yang lalu, puak-puak Umno semakin berani menyuarakan apa yang sekian lama telah disuarakan oleh pihak Pakatan Rakyat - Naib mesti turun!

Wednesday, May 29, 2013

Jangan biarkan Safwan keseorangan! (LM)

"Suami saya memperjuangkan kebenaran, suami saya bukan pesalah. Semalam kami diserbu oleh 15-20 orang polis di kawasan parking di kediaman.

Rasa terkejut diserbu seolah2 penjenayah dan rasa sedih disebabkan beliau didakwa hari ini atas kesalahan yang tidak beliau lakukan masih tak hilang. 

UNTUK RAKYAT MALAYSIA TANPA MENGIRA PARTI .505 DITERUSKAN

 Kali ini apa lagi alasan tak tahu lahaku.Ada parti yang tak bagi pengikutnya ikut serta sebab ganas dan juga takmahu jadi macam arabspring.Apa yang spring dan ganas entah lah.Kalau bercakap senada dengan Umno,  baik berkawan  dengan Umno atau buat perjanjian siap-siap duduk sekali dengan  Umno selayaknya lah umumkankepada ahli supaya jangan  sertai perhimpunansebaba ganas.

 Nada semacam Umno Bn ini aku dapat  tahu  juga sebab perasan dok bercakap dalam akhbar Umno  atau seangkatan  dengannya. Gamak nya kalau rasa senang nak dapat jawatan atau ingin kankerajaan  danmendapat menteri, elok bersatu lebih  elok.Jadi kawan-kawan lain dalam pakatan  yang  nak menganjurkan perhimpunan  sebagai salah satu desakan terhadap kerajaan pemerintah. Nak  tegur,ajak bincang, semuanya  telah di laksanakan sejak BERSIH  lagi.Jadi nak buat macamana lagi? Kot ada cara lain urut-urut tak tahu lah.....




Sehubungan itu, menurut Johari, empat negeri akan mengadakan perhimpunan blackout 505 pada bulan Jun iaitu:
    parliament briefing 030408 johari abdul
  • 10 Jun - Perlis
  • 11 Jun - Sungai Petani, Kedah
  • 12 Jun - Kota Bharu, Kelantan
  • 14 Jun - Batu Pahat, Johor
Ditanya sama ada bagi perhimpunan akan datang itu, pihak penganjur akan meminta kebenaran daripada pihak polis, Johari dengan ringkas menjawab "Ya".





1.Tiga tuntutan itu ialah meminta supaya anggota SPR letak jawatan,



 2.mengadakan pilihan raya semula di 30 kawasan Parlimen serta 



3.menangguhkan sebarang bentuk pindaan undang-undang pilihan raya dan persempadanan semula. 



ZAM, kalau tak suka PM, sila balik negeri... (LM)

Jangan sekali-kali menghasut.. Buruk padahnya..  Bukan kami yang kata, bukan kami yang suruh tapi Menteri Keselamatan Dalam Negeri, apa namaa.. Zahid anak lelaki Hamidi yang kata..

Tapi, kalau ikut standard Noh Udang, dia suruh masuk hutan... kalau mengikut PDRM, boleh ditahan kerana menghasut... dan memalukan isteri Rosmah..  PDRM, over to you!!

Zam: Kempen Najib nampak luar biasa, pura-pura

NAMPAK CARA MACAM GOPOH NAK KE JAWATAN

 

 Belum pun selesai apa-apa sudah mula kecoh ndak itu ini. Adoiiii aku pun hairan la. Orang ramai kisahkan ke usaha nak laporan ketelusan spr untuk sama-sama tuntut kepada mahkamah, jalan selamat yang selalu dilaungkan, ini lain pulak ceritanya.

Nak anggap terangganu n kedah negeri yang ditadbir macamana kalau pegang sepenggal dah dilepaskan akibat mengkhianati rakyat? tak begitu kah?

 

PAS Tuntut Satu Jawatan Khas Di Selangor.

Dengan ura2 perlantikkan Saifuddin Nasution ke dalam kerajaan negeri, Pas Selangor juga mempunyai satu pendapat berkenaan hal tersebut.
Baca bawah ;


KENYATAAN AKHBAR YB ISKANDAR ABDUL SAMAD : SELANGOR JUGA NEGERI PAS.

Ahli dan pimpinan PAS di seluruh negara mesti menganggap Selangor sebagai sebuah "negeri PAS" sepertimana selama ini mereka menganggap Kelantan, Kedah dan Terengganu.
PAS di Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke 13 telah memenangi 15 kerusi Dewan Negeri, sama banyak jumlah kerusi PAS di Terengganu dan melebihi kerusi PAS di Kedah.

Selangor adalah unik kerana selain dari menjadi "negeri PAS" ia juga "negeri DAP" dan "negeri PKR". Tidak ada parti yang boleh mengakui negeri ini "negeri mereka" kerana jumlah kerusi Dewan Negeri setiap parti adalah hampir sama. Ianya adalah "negeri Pakatan Rakyat" yang sebenar.

Oleh yang demikian, pimpinan PAS terutamanya pimpinan tertinggi parti mesti memberi tumpuan yang sama kepada Selangor sepertimana tumpuan yang mereka berikan kepada Kelantan, Terengganu dan Kedah.

Isu-isu negeri Selangor mesti turut dibincang dan dibahas secara panjang lebar pada mesyuarat pimpinan tertinggi dan Muktamar sepertimana dilakukan pada mesyuarat pimpinan tertinggi dan Kongres PKR atau DAP.

Dengan ura-ura perlantikan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution sebagai "political liaison" atau pegawai perhubungan politik di Pejabat Menteri Besar Selangor, seorang Naib Presiden PAS juga mesti ditugaskan untuk memantau urusan-urusan harian di Selangor.

Ahli-ahli telah bekerja keras untuk mengukuhkan dan mengembangkan pengaruh PAS di Selangor, sudah tentu mereka mengharapkan perhatian yang lebih dari pimpinan tertinggi

Iskandar Abdul Samad

BILA MASA PULAK NAK AJAK PAS KELANTAN GUNA KEKERASAN

Pas Kelantan tolak jatuh kerajaan dengan cara keganasan

Aku pun pening dengan PAS ni. Sekejap masa nampak ramai yang turun , last minutes suruh ahli turun.Ni cerita apa pulak yang kata tak mau keganasan.Arap Spring.Siapa yang ganas dan siapa yang arab spring? ganas berapa dah mati dan banggunan dibakar.

Dari dok bercakap tak tentu hala, ahli parti pun pening. ahli PAS bukan kisah sangat pun.Malah ramai yang hadir menyatakan sokongan. habuus tu Mat Sabu,Khalid Samad Husam Musa,Mahfuz yang hadir tu adakah mereka ni ta tau nak bezakan ganas ka tak ganas.

Aku rasa jaga kelantan bagi elok selepas TG Nik Aziz dah lepaskan jawatan. Kot jadi macam terengganu. dan kedah.Bagi setahun lingkup, bagi setahun lingkup.Kedah 3 tahun dulu dahorang ramai percaya nak tumbang. Tapi tak berbuat sesuatu pun.

kalau banyak bercakap , BAIK DUDUK DIAM SAHAJA LAH. BAGI YANG NAK HADIR TURUN HADIR. JAGA SAJA LAH APA YANG PATUT. SENANG LENANG. 5 TAHUN LAGI PILIHANRAYA LAGI. KAN KE MUDAH. SEMUANYA TERJAGA......TAK GITU?

Nik Mohd. Amar Nik Abdullah
KOTA BHARU - Pas Kelantan senada dengan beberapa pemimpin parti itu menolak usaha pihak tertentu yang 'cuba' menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu dengan cara keganasan dan demonstrasi jalanan.
Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah berkata hari ini usaha untuk menjatuhkan kerajaan secara "Arab Spring" itu sebenarnya tidak membawa sebarang kebaikan sebaliknya membawa banyak keburukan kepada negara.

"Kita di Kelantan sendiri pun tidak pernah membincangkan sama ada perlu untuk kita berhimpun seperti yang diadakan di negeri lain dan bagi Pas Kelantan adalah lebih baik untuk apa sekali pun ia dilakukan mengikut kaedah demokrasi," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Nik Mohd Amar, yang juga Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan itu, berkata jika perhimpunan itu dilakukan secara aman untuk mengkritik kerajaan ia tidaklah menjadi kesalahan bagi pengikut parti itu berkumpul menzahirkan bantahan itu.

"Ada dua perkara yang berbeza sama ada kita berkumpul untuk mengkritik kerajaan dan ketidaktelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu tidak mengapa tetapi kita sudah sepakat termasuk dalam DAP yang tidak setuju untuk kita jatuhkan kerajaan dengan cara kegananasan," katanya.

Baru-baru ini Pas Pusat juga berpendirian tegas tidak akan menyokong sebarang usaha oleh mana-mana pihak termasuklah oleh kumpulan pro pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan secara kekerasan.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata Pas berpendirian begitu kerana di negara ini masih terdapat prosedur lain terutamanya melalui mahkamah atau petisyen  untuk mencabar keputusan PRU13 itu.

Sementara itu Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz turut menolak usaha seumpama itu dan menyifatkan tindakan tersebut sebagai gopoh. - Bernama

Tuesday, May 28, 2013

MENJAWAB MENANTU PRESIDEN PAS, DIN AYAM

MENJAWAB MENANTU PRESIDEN PAS, DIN AYAM-BICARA ABU NAWAS

Menantu presiden PAS sudah bersuara. Kalau nak tau dalang kecelaruan kerusi Kota Damansara orangnya menantu presiden PAS. Zaharuddin Muhammad nama diberi. Din Ayam gelaran dari para ahli Rusila. Buat kerja sama macam Khairi buat kerja masa Pak Lah jadi PM dulu.


Din Ayam ini cakap PAS nak laksanakan Islam. Tp di kota damansara BN yang menang. Puncanya pecah undi. Kalau PAS tak masuk calon PKR akan menang besar. Dia buat alasan PSM itu sosialis. Dia cakap Sosialis itu tidak islam. Mungkin dia nak kata BN tu islam kot

Islam cara Din ayam boleh khianat kerusi kawan. Haram PKR khianat kerusi PAS. Tp halal PAS khianat kerusi PKR. Islam cara Din Ayam adalah haram untuk orang lain. Islam orang lain semua tidak betul. Tp halal jika din ayam yang buat.

Islam cara Din Ayam laksanakan hudud dan Qisas sahaja. Masa PAS perintah Kedah dia tak pernah pun paksa laksana hudud dan Qisas. Berjuta-juta alasan dia bagi nak kata Kedah terkecuali laksanakan hudud dan Qisas. Din ayam nak bagitau kita, wajib itu bila dia kata wajib. Kalau dia tak kata wajib, ia tak jadi wajib. Islam kroni cara Islam Din Ayam sang menantu Hadi.

Mungkin Din Ayam nampak islam itu hanya hudud dan Qisas. Rasuah, tindas, ISA itu bukan larangan islam. Mungkin bila PAS perintah nanti, Din Ayam akan digunakan seribu satu dalil nak halalkan rasuah kot? Nak halalkan tindas kot? Nak halalkan ISA kot? Almaklumlah, Islam hanya sah dari tafsiran Din Ayam. Selain Din Ayam adalah Islam tak benar (?)

PSM yang lawan ISA itu tidak sah pada pandangan Islam cara Din Ayam. PSM lawan Rasuah itu tidak sah. Dr Jayakumar gunakan duit AP-nya untuk buat jambatan rakyat itu tidak sah. Tetapi yang sah adalah Hashim Jasin ambil AP-nya buat beli kereta pocher untuk anak. Hebat Islam cara Din Ayam ni rupa-rupanya.

Din ayam kata UMNO menang itu lebih baik dari PSM menang. Mungkin menantu presiden tu nak kata bahawa rasuah itu lebih baik, ISA itu lebih baik, tipu duit rakyat itu lebih baik. UMNO yang lansakan benda ni. PSM konsisten lawan semua ni.

Sebenarnya Kota Damansara tu kerusi PKR. Bukan kerusi PAS. Tahun 2004 PKR bertanding di DUN Paya Jaras. Kota Damansara pula PAS bertanding. Haji Arif calon PAS Kota Damansara masa tu. Tp tahun 2008 PAS minta tukar kerusi Paya Jaras dengan PKR. PAS nak bertanding di DUN Paya Jaras. Dun Kota Damansara pula PAS bagi kepada PKR. Tahu-tahu PKR menang di DUN kota Damansara. PAS kalah di DUN Paya Jaras.

Kalau Din ayam nak PAS bertanding di kerusi Kota Damansara. Kenapa Din ayam tak bagi kerusi Paya Jaras kepada PKR? Oh, Din Ayam amalkan islam kroni. Islam Hadi dan menantu.

Bila tahun 2008 PKR menang di Dun Kota Damansara, Din Ayam dah mula merepek. Dia duduk di seksyen 8 Kota Damansara. Dia mula kata orang itu tidak betul, orang ini tidak betul. Orang itu tidak Islam, orang ini tidak Islam. Yang islam hanya datang dari dia sahaja. Dia mula buat fitnah macam-macam kat Dr Nasir. Geng dia tukang sebar. Dorang kata Dr Nasir tak sembahyang. Dorang kata Dr Nasir tak puasa. Islam cara Din Ayam ni boleh tuduh orang. Fitnah orang dapat pahala pada Din Ayam.

Din ayam semakin tamak. Masa isu ADUN Bukit Lanjan. Gambar Elizabert wong tersebar. Menantu presiden PAS tu buat kenyataan minta DUN Bukit Lanjan itu diberikan kepada PAS.

Bila datang tahun 2013. Din ayam sekali lagi pamerkan tamak. PAS kawasan Subang dah buat keputusan dah yang PKR bertanding di kerusi itu. masalah PKR nak bubuh calon PSM atau tidak, itu PKR punya pasal la. Sebab itu kerusi PKR. Macam PAS letak hasan ali dulu kat DUN Gombak setia. Kalau PKR masuk juga bertanding, mesti PAS pun marah. PAS nak letak hasan ali ke kat DUN Gombak tu, PAS punya pasal la.

Bila PAS Kawasan Subang dah tau bahawa Dr Nasir bertanding di DUN Kota Damansara atas tiket PKR. Lawyer Razlan asalnya calon PKR pun dah tarik diri. Dia bagi laluan kepada Dr Nasir Hashim. PAS kawasan subang pun buat keputusan tak akan bertanding.

Tp, malam penamaan calon lain pula jadinya. Watikah calon PAS pun sampai. Hadi yang tandatangan. PAS selangor dan PAS pusat tak tau. Timbalan presiden kata itu kerusi PKR. Semua Naib presiden pun kata benda sama. PAS selangor pun kata benda sama. SU Agong PAS pun kata benda sama.

Tp Hadi sahaja yang diam. Rupa-rupanya Hadi dipengaruhi Din Ayam untuk tandatangan watikah. Lebih-lebih lagi Calon PAS Kota Damansara itu kawan baik Din Ayam masa belajar di Mesir dulu. Sama-sama dalam PMRAM.

Masa hari penamaan calon. Dorang sekali lagi licik. Dorang tak datang awal. Dorang datang lewat. Bila dah selesai semua calon-calon DUN dalam Parlimen Subang masuk dewan penamaan calon baru dorang masuk. Selepas Khairuddin masuk. Selepas Sivarasa Masuk. Selepas Elizabert wong masuk. Tiba-tiba dengar takbir.

Orang-orang PAS yang berada di bahagian hadapan terkejut. Dorang tengok calon PAS dah masuk dah. Ni calon mana pula. Dorang ingat calon ISMA. Rupa-rupanya calon PAS. Riduan Ismail. Pandai dorang buat strategi. Kalau dorang datang awal. Nanti sempat Khairuddin selesaikan lebih awal sebab Khairuddin tu setiausaha PAS Selangor. Tp dorang datang lambat supaya Khairuddin tak sempat nak selesaikan benda ni. Memang kerja dorang licik. Din ayam mastermindnya. Tahniah hadi ada menantu macam Din Ayam.

Bila Din Ayam berhujjah. Dia guna hujjah lawak. Alasan dia 7 ribu undi PAS itu tak akan undi calon PKR. Kata Din Ayam 7 ribu tak akan keluar mengundi kalau PAS tak bertanding. Mungkin Din ayam nak pakai logik. Kalau PKR tak bertanding mungkin 14 ribu undi tak akan undi PAS. Hujjah intelek Din Ayam lebih hebat dari hujjah seekor kambing.

Din Ayam ni sesuai sangat jadi penasihat Hizbut Tahrir atau ISMA. Din Ayam ni salah seorang Ahli majlis Syura Ulama. Dia buat keputusan. Dia dilantik sebab dia menantu Hadi. Kalau dia bukan menantu dia tak akan jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS punya. Majlis Syura Ulama PAS ni penentu dasar dan keputusan parti. Dia boleh buat desakan supaya PAS keluar dari PR dengan fatwa-fatwa dia. Islam Din Ayam, Islam kroni anak menantu Hadi.




Yang benar;

KD (Kambing Din)

Baca lagi cerita tentang Din ayam di sini :

Trajedi PAS Subang Serah DUN Kota Damansara Pada UMNO

TANYA SAMA NAJIB


Monday, May 27, 2013

Apa? Selama ini kita berPMkan Rosmah? (LM)


Terkini : Najib hanya PM boneka?

PETALING JAYA - Datuk Seri Najib Tun Razak tidak layak menjalankan tanggungjawab sebagai Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan kerana beliau gagal mematuhi sepenuhnya Perkara 43(6) Perlembagaan sejak 3 April 2009 lagi.

Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Polis Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim mendakwa, sumpah jawatan, sumpah setia serta juga sumpah simpan rahsia, yang dilafazkan oleh Najib di hadapan YDP Agong Ke-13, bukan sumpah yang dinyatakan dalam Jadual Keenam Perlembagaan. 

Sunday, May 26, 2013

BONGKAR- KHAS UNTUK SPR


Operasi Selamatkan Ajibgor — Mohd Ariff Sabri

Operasi Selamatkan Ajibgor — Mohd Ariff Sabri

May 26, 2013
26 MEI — Tindakan yang diambil oleh kerajaan Najib bertujuan menyelamatkan dirinya.  Ini termasuklah (1) Mencari gaduh dengan bangsa lain terutama nya dengan bangsa Cina, (2) menakutkan tokoh pembangkang dengan penangkapan dan menggunakan polis — semua ini mesti dilihat dalam konteks menyelamatkan Najib yang lembik dan tidak tegas.

Tidak ada perkara baru yang dikatakan oleh Zahid Hamidi bila dia kata polis akan bertindak bebas dari gangguan ahli politik. Sepatutnya itulah cara nya sejak dahulu lagi. Biarkan penjawat awam melakukan kerja mereka. Zahid cakap macamlah kita budak2 bodoh. Kalau Zahid cakap kepada budak kecik dan orang buta huruf, tak mengapalah. Zahid lupa bahawa tahap pemikiran kita pun sama seperti tahap pemikiran Zahid yang ada PhD itu.

Semua penangkapan orang politik mesti mendapat perakuan dari menteri dalam negeri. Kedua, Zahid tidak sebut bahawa polis hanya boleh bertindak mengikut peruntukan undang undang. Polis pun tak boleh buat ikut suka hati. Ini bukan dunia ke3 dimana polis guna kayu cotar membelasah rakyat sendiri. Dalam negara ini, kita bertindak mengukut peruntukan undang2. Tidak perlu Zahid berceramah dan bersyarah kepada kita, apa polis boleh dan tidak boleh buat.

Tidak syak lagi langkah2 kejantanan Najib  adalah bayangan strateji yang dirancang oleh bilik perang Najib. Imej Najib mesti diselamatkan dari tanggapan Najib seorang yang lembik dan tidak tegas. Imej Najib mesti diselamatkan dari tanggapan Najib kurang bersemangat Melayu. Ajib Gor mesti diselamatkan.

Yakni, Najib mesti dikekalkan sebagai presiden Umno dengan cara apa pun. Jika tidak, masa depan pendukung utama bilik perang Najib seperti JJ dan Alies Nor akan muram dan gelap. Bukan itu sahaja, masa depan semua yang bergantung kepada Najib akan muram.

Oleh yang demikian, Najib mesti di gambarkan sebagai Melayu lebih dari Melayu lain dan kerajaan Najib melalui macai Najib seperti Zahid Hamidi mesti kelihatan sebagai kerajaan yang tegas dan yang bukan main main.

Langkah pertama ialah menyalahkan orang Cina kerana prestasi Umno yang tidak baik. Memang benar, Umno menambah kerusi parlimen nya, tapi gagal meningkatkan sokongan orang Melayu kepada parti tersebut. Umno berjaya mendapat 88 kerusi. Tapi kerusi itu semua kecil2 belaka hasil dari persempadanan yang menguntungkan Umno.  Dalam PRU13 ini, Umno mendapat sekitar 3.0 juta undi dari orang Melayu. 3 juta untuk 88 kerusi. Erti dalam satu kerusi, jumlah pengundi Melayu secara purata hanya 34,000 orang.
PKR dan PAS antara mereka mendapat 3.88 juta undi Melayu. Mereka mendapat 51 kerusi. Bererti dalam suatu kawasan, jumlah pengundi Melayu untuk gabungan PAS dan PKR secara purata ialah 76 ribu orang Melayu.

Umno menambah banyak kerusi kerana kawasan mereka kecil. PAS dan PKR mendapat sokongan yang lebih besar daripada orang Melayu berbanding Umno.

Apa jadi? Ahli Umno sahaja jumlah mereka 3.2 juta. Adakah Umno hanya mendapat undi dari ahli mereka sahaja? Jika ya — maka Umno mewakili ahli nya sahaja dan bukan rakyat Melayu.

Orang Umno mesti membaca menembusi kelentong Najib. Najib mesti disalahkan kerana pencapaian terburuk Umno. Sebab dia janji semua dibawah langit. BR1M pertama RM2 billion. BR1M kedua dia belanja RM3.5 billion.

Dalam masa 2 tahun Najib memBR1Mkan rakyat dengan RM5.5billion. berapa ramai penerima BR1M? tahun pertama operasi, seramai 4 juta orang. Tambahan RM1.5billion pada tahun ke2 BR1M beroperasi, bererti pertambahan seramai 3 juta penerima BR1M baru. Jumlah penerima BR1M selama 2 tahun beroperasi ialah 7 juta orang.

Najib rasuah 7juta orang, tapi hanya dapat 3 juta undi orang Melayu? Sedangkan kita tahu 95 peratus penerima BR1M ialah orang Melayu yakni sekitar 6.65 juta. Makna nya, walaupun dirasuah sebanyak RM500 seorang, Najib tidak berjaya mendapat sokongan orang Melayu.

Itu dari sudt BR1M. jika Umno hanya dapat 3.0 juta undi Melayu, berapa ramai orang Melayu yang tidak mengundi Umno dan berapa ramai yang mengundi PR. Antara PKR dan PAS mereka mendapat 3.88 juta undi. Jika 80 peratus pengundi mereka ialah orang Melayu, PAS dan PKR mendapat 3.1 juta pengundi Melayu. Ini berti gabungan PKR dan PAS mendapat seramai atau lebih pengundi Melayu seperti Umno.
DAP mendapat 1.74 juta undi. Katalah dari angka tersebut, 10 peratus atau 170,000 pengundi adalah orang Melayu. Ertinya, PR secara keseluruhan mendapat 3.28 juta pengundi Melayu.

Keputusan nya: Umno=3.0 juta pengundi Melayu; PR= 3.28 juta pengundi Melayu.

Walaupun belanja berbilion, walaupun berpropaganda siang dan malam, walaupun berjuta placards I love PM diedarkan, Najib gagal. Jadi berhentilah Najib dari memekik dan memekak 1Malaysia dan Transformasi Malaysia.


Berhentilah dari berlakun kerana PRU13 sudah tamat dan Najib gagal. — sakmongkol.blogspot.com




ADAKAH KERAJAAN PULAU PINANG KERAJAAN C.A.T


On 25-05-2013 I had to call for a press conference and
attached herewith is my press conference.

If you agree with the contents of my press conference,
please forward to other friends.

If we really want a CHANGE, we need leaders who are
GOOD, TRUTHFUL and with CHARACTER to govern
us.
Please support for the betterment of our country and 
for our children's future.

Thank you.

Regards,

 S.Paul Raj

















If there are images in this attachment, they will not be displayed.  Download the original attachment
PRESS CONFERENCE ON 25-05-2013


Letter to Penang CM, Mr. Lim Guan Eng – Is Penang truly a CAT government?

Dear Mr. Lim Guan Eng,

My heartiest congratulations for your recapturing of Penang state.    I am a strong supporter of Pakatan Rakyat.   Before I proceed, briefly the following are my humble and little contributions for Pakatan Rakyat:-

1). In 2008 General Election, I was the Ketua Paca for YB Raveentharan (Batu Uban);

2). In 2008 Permatang Pauh Parliamentary by election, I offered my house to be one of the Keadilan Bilik Gerakan for Datuk Seri Anwar Ibrahim;

3). In 2011 Sarawak 10th State Election, I went to Sarawak from 5th April till 16th April using my own fund and fund given by Hashers to campaign for the following candidates:-

i). Noraini Hamzah (PAS) -  candidate for N15  (Muara Tuang); 
ii). Willie Mongin (PKR) – candidate for N16 (Bengoh);

iii). Late Peter Ato (PKR) – candidate for N17 (Tarat); and

iv) Dr. Christopher Kiyu (PKR) – candidate for N18 (Tepedu).

4). In 2013 General Election, I went to campaign for Willie Mongin – PKR candidate for P198 (Mambong), Sarawak from 27th April till 5th May.

I am not a politician but the reason I started to help Pakatan Rakyat is because my biological son who is now 12 years was taken away from me since 2008 due to unjust judiciary system.  I made numerous official complaints against four (4) High Court judges to the Chief Justice, Prime Minister and Law Minister but it was like  a “dog barking at the wall”.   

I am a double degree holder and a qualified lawyer but yet the court has denied me access to see my own biological son.    Even a prisoner is given access to see their children.  Where is the justice?

Therefore, I concluded that the only way to get justice for my case is to change the government.    So, I decided to help Pakatan Rakyat since 2008.   It was the most happiest moment for me and for most Malaysians when Pakatan Rakyat captured five (5) states.      But now, it is sad that Pakatan Rakyat left with only three (3) states.

In Penang, you only managed to capture one (1) extra State seat but loss one (1) Parliament seat.     Your popular votes only increased from 63% to 66% in Penang.  If your CAT (Competency, Accountability and Transperence) government have truly delivered during the previous five (5) years, I believe that you should have captured more State and Parliament seats in Penang. Whatever emails, ceramahs and evidence given to the Rakyat by Pakatan Rakyat (PR) in regards to all the wrongdoings of BN government, still there are Rakyat who trusted and voted for BN.   Why?  

I just would like focus my personal encounter with you and your so-called CAT government.   With your CAT slogan, it sounds that Penang government under your leadership is the most trusworthy and reliable government in which all Rakyat can trust you and your government.     But after analysing your CAT slogan, it is my opinion that it is almost similar to Mahathir’s slogan - BERSIH, CEKAP & AMANAH.   

However, I  beg to difer from your view that you have successfully implemented CAT principles in your Penang government.    My two (2) main facts and reasons are as follows:-

A.  DIRTY ENVIRONMENT IN SEBERANG JAYA, PENANG 

1). On 22-04-2013 at about 10pm a cobra (“ular Senduk”) entered my house compound but my dog and my father-in-law managed to kill the snake.    Thank God nothing happen to my six (6) year old son from my second marriage.    Can you imagine what trauma I have to go through if the snake would have bitten my son, 1st son was taken away due to unjust judiciary system and 2nd son was taken away due to your CAT government who did not clean-up my house surrounding despite numerous complaints. I wonder your government is truly a CAT government?  This is the photo of the snake :-
 
2). On 23-04-2013 morning, I wanted to call for a press conference but I stopped it because I didn’t want this issue to backfire Pakatan Rakyat election campaign since I am a strong supporter of Pakatan Rakyat.

3). So I decided to write a letter to the YDP MPSP (Majlis Perbandaran Seberang Perai), Puan Maimunah Mohd Sharif and went to meet her at about 4pm on 23-04-2013.   Her secretary told me that I cannot meet her without an appoinment.   So I told the secretary that if the YDP doesn’t want to meet me, then I have no choice but to call for a press conference.    Then the YDP decided to meet me.    She made me wait for 1 hour.    While waiting for her, the secretary came-out a few times asking for some details and I saw at least four (4) officers walked in to the YDP office.    I presume that the YDP wanted to know the details of my complaint and try to figure out what to reply.

4). At about 5pm, I was called in by the YDP and she told me that the drain behind my house is under JPS and she will forward my complaint to JPS.    Then, I just told her that I have been complaining about the dirty monsooon drain behind my house since 2004 and why MPSP did not take any action till to date.  

  Then she told me that I must understand that she only took office in 2011 and ask me to give her an opportunity to take action. 

  Then, I showed her the letter dated 16-05-2012 which was sent to her and cc copied to Mr. Lim Guan Eng, Datuk Seri Anwar Ibrahim (MP for Permatang Pauh) and Datuk Arif Shah (ADUN for Seberang Jaya).    Only YB Datuk Arif Shah contacted me, neither you or Datuk Seri Anwar Ibrahim took any action although next to both your names I stated “SEBAGAI WAKIL DAN PEMIMPIN RAKYAT, SILA AMBIL TINDAKAN”.     How come my voice who is a strong supporter of Pakatan Rakyat was not heard by both of you although both of you are championing that “SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT” :-

5). After seeing the letter, she kept quiet.    Then, I just asked her to acknowledge receipt my letter and told her that if by tomorrow morning (24-04-2013) before 10am if she doesn’t do anything about it, I will call for a press conference.

6). At about 7pm on 23-04-2013, Mr. Raju who acknowledge himself as MPSP staff  called my HP.    He told me that he will go to my house that evening itself and check.     Then, the next morning Mr. Raju brought a few workers cleared a small portion of the bushes at the monsoon drain and laid sulphur at the boundary of my house.      

7). It has been more than one (1) month, the monsoon drain behind my house is still not cleaned-up.


8). In your Press Conference Statement on 07-05-2013, you mentioned the following :-

 “we have delivered in the previous 5 years, we shall continue to do so for the next 5 years
You also claim that your CAT government have successfully made Penang a Cleaner, Greener, Safer and Healthier than ever in the past 5 years.       
  
But on 21-07-2011, it was reported in the newspaper that a 19 year old youth died in Minden Heights from dengue.
9). What have your CAT government delivered?  As for me you only delivered a cobra snake (“ular senduk) to my house despite of all my personal complaints to you about the “Dirty Environment” surrounding my house which were as follows:-

1). My letter to you dated10-04-2008 :-

2). My email to you dated 18-11-2008 :-
3). My letter cc copied to you dated 16-05-2012 :-

10). However, till to date you did not respond and act on any of my correpondences but on 07-05-2013 you claim that for the past five (5) years you have delivered.    Please Mr. Lim, “Practice What You Preach” and “Walk TheTalk”.    There is a saying :-

You can fool some people, all the time,
You can fool all the people, some of the time,
But you cannot fool all the people all the time.”

11) Please look at the following photographs and tell whether your CAT government have delivered and made Penang a Cleaner, Greener, Safer and Healthier than ever in the past five (5) years?
`
12). If your government was truly a CAT government, you should have appointed individuals who are competent, accountable and willing to be transparent and NOT pushing the blame to others (JPS).    If JPS failed/refused to clean-up the monsoon drain behind my house, MPSP who claim to be a competent and accountable organisation under your ruling government should have done it and backcharge to JPS.   If JPS doesn’t want to pay the backcharges, MPSP should take JPS to court.      In summary, I pay my yearly assesment to MPSP and it is the utmost duty of MPSP under your ruling government to ensure the environment of my house is clean.    

13). If we Penangites don’t pay our assesment, MPSP impose penalty even one (1) day delay and if we still don’t pay, we are taken to court.    But when we complaint, your CAT government don’t do anything about it.   Looks like your CAT government is more interested in collecting money from us rather than solving our problems.    What is the point of your CAT government having RM1.2 billion when you are not able to solve your Rakyat’s problem.    Please be informed that the money your CAT government has accumulated is valueless if you don’t use it to solve your Rakyat’s problem.

14). I have travelled to US, Europe, UK, Australia, China, Taiwan and Singapore which I strongly believe those countries have reached the status of Clean, Green, Safe and Healthy environment but I have never seen a single sign board advertising about it.     Mr. Lim, you offered yourself to be our Chief Minister and we Penangites made you the Chief Minister.  So, it is your utmost duty as our Wakil Rakyat to ensure that our Penang is 100% clean and please stop putting up billboards which is misleading and doesn’t reflect the truth.    

15). I suggest that your CAT government should immediately remove all your false advertisements.    It doesn’t make sense at all!    Please don’t waste our Penangites money to put up billboards because you can use the cost of one (1) billboard to buy one (1) month groceries for one (1) poor family. 

16).    In your presss conference dated 7-5-2013 you also mentioned the following :-

We will seek and also make  Penang a regional education hub by building Penang Learning Centers in all districts and establish Penang as a center of excellence for science and technology through the Penang Science Cluster and the RM25 million Tech-Dome initiative. attracting world-class educational institutions such as the Asian Women’s Leadership University (AWLU).”

“We are now the most liveable in Malaysia and fourth best place to retire in the world.”

If your Penang is still dirty, how can you attract world-class educational institutions and make people to retire in Penang?   I believe you can only attract rats, snakes, iguana, etc. which is happening in my house.     Please get the basic right in ensuring that every Penangites truly enjoys a Cleaner, Greener, Safer and Healthier environment before attracting others.    Since the day I came to this world and since I started schooling, cleanliness was the most important subject.      Even you have agreed with me in your speech whereby you said “making Penang liveable by being clean, green safe and healthy remains top on our agenda”.     So, I sincerely urge you to Practice What You Preach” and “Walk The Talk” .


B). SG. NYIOR TOLL
During the 2008 election,  you have made the Sg. Nyior Toll as one of the major issue for your election campaign – “TOL SG. NYIOR-BN HISAP DARAH”.    Since you have been promoting CAT principles, please explain during the past five (5) years what are the actions/steps you have taken to abolish the Sg. Nyior toll in your capacity as the Chief Minister of Penang and Member of Parliament for Bagan.    This is the letter dated 16-5-2012 which I have written to you but you didn’t reply at all.    Where is your ACCOUNTABILITY?

In conclusion, I have to call for this press conference because you did not take any action despite my numerous letters to you until a cobra snake entered my house compound.     I just hope that you will take this letter in a POSITIVE and CONSTRUCTIVE manner and do something about it rather than pushing the blame to the Federal government.       I believe that Penang state government has enough fund to clean-up Penang and buy over the privatized highways from the concessionaires.    If the fund is not sufficient, then I suggest that you raise fund from the Penangites llikewise your party did during the recent election.

Mr. Lim, before you want to capture Putrajaya, please fully concentrate and resolve all your Penang Rakyat’s problem which is within your means.     Please remember charity begins from home and leadership is by example.   I believe once you have proved yourself as a competent leader by truly cleaning-up Penang and removing Sg. Nyior toll, all the Rakyat from Penang and other states will look-up to you and will definately give full support to Pakatan Rakyat in the next election.

At the end of the day, we Rakyat wants a leader who are truthful with full of goodness and character/integrity but NOT a leader to have only “appearance” of good.    Singapore which was part of Malaysia is now rated as one of the cleanness country in the world is because of their leaders who physically took the lead in cleaning-up  Singapore.    If your CAT government don’t have the knowledge to clean-up Penang, you can seek help from Singapore government to guide you and teach you the system.

I suggest that the MPSP should stop collecting assessment from the residents in Taman Sembilang, Seberang Jaya until they have cleaned-up the places which I have highlighted in this letter.

I hope without any nepotism and cronyism practices, your CAT government will act on it immediately on an urgent basis by appointing COMPETENT, ACCOUNTABLE and TRANSPARENT individuals who are qualified, sensitive and compassionate towards Rakyat’s problems and have the willingness to resolve the problems at the shortest period of time.

However, your CAT government has been given another five (5) years to prove yourselves and I hope that your CAT government won’t be end up being labelled as a “PUSSY CAT” government.    Because if the environment in Penang continues to be dirty, it might end up as a breeding place for more stray cats like this:-

Health is the greatest gift, contentment the greatest wealth, faithfulness the best relationship.” - Buddha

Thank you.
Yours sincerely,
PAUL RAJ SAMY RAJ
Seberang Jaya, PENANG.




Bos SPR akan menipu sampai dia mati... (LM)

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang bernaung di bawah Jabatan Perdana Menteri, memang pakar dalam kerja-kerja menipu dalam setiap kali diadakan Pilihan Raya Umum (PRU) mahupun Pilihan Raya Kecil (PRK).

Demi memastikan Umno/BN terus berkuasa, ahli-ahli Suruhanjaya bermula daripada Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Setiausaha, hinggalah kepada Ketua Tempat Mengundi, sanggup melakukan penipuan demi penipuan.

Saturday, May 25, 2013

Tsunami tauke Cina, apa lagi Lajib mau? (LM)

Tsunami tauke Cina berlaku di Petronas?

KUALA LUMPUR: Sekumpulan kaki tangan Petronas menyifatkan 'tsunami tauke Cina' kini sedang melanda syarikat minyak nasional itu.

Mereka hairan bagaimana Dialog Group Berhad tiba-tiba dikategorikan sebagai syarikat "tier 1" sedangkan, mereka mendakwa, ia bukanlah syarikat yang benar-benar berpengalaman dan layak untuk berada pada kategori itu. 

ANWAR TIDAK DITERIMA MENJADI PM MALAYSIA SEBENARNYA JIKA PAKATAN MENANG.TANYA HARUN TAIB

Minta Ketua Dewan Ulama PAS Isytihar Masuk UMNO

malaysiawave 

Betul juga kata Penarik Beca. Bilakah kali terakhir kita lihat Ustaz Harun Taib menyertai demonstrasi menyerang UMNO?

Malahan sewaktu Najib melancarkan judi bola tempohari, kita tidak lihat Ustaz Harun Taib menganjurkan mahupun menyertai mana-mana demo di Terengganu baik di Malaysia.

Ustaz Harun Taib cuma terkenal sebagai musuh kepada IRC. Sampai Khalid Samad pun geng2 mereka gelar IRC. PAdahal Khalid Samad di England menjadi musuh kuat IRC.

Waktu royalti ditarik di Terengganu dulu pun, kita tak nampak Harun Taib menjadi juara mempertahankan hak rakyat Terengganu.

Tak hairanlah Harun Taib baru2 ini telah meminta Dato Najib menjemput PAS untuk bekerjasama. Kalau selama ini dia takut untuk berhadapan dengan UMNO, maka tak terkejut lah dia hendak bersama-sama dengan UMNO.

Sesiapa yang mengenali HArun Taib akan tahu bahawa beliau lebih memusuhi kumpulan IRC berbanding dengan UMNO.

Sekarang ini, Harun Taib sedang menjalankan propaganda UMNO di dalam PAS.

Apabila UMNO melarang perhimpunan2 yang memprotes penipuan pilihanraya, Harun Taib pun ikut sama meneruskan nasihat UMNO ke dalam PAS.

Maka, lebih baiklah Harun Taib tunjuk wajah sebenar beliau dan masuk UMNO.

Mungkin dalam UMNO kelak Harun Taib boleh menjalankan kerja2 memusuhi IRC yang beliau pelopori dahulu.

TULANG BESI


(Perjumpaan antara Mustaffa Ali dan beerapa anggota majlis ulama yang turut disertai azmin,Saifuddin,anwar sendiri dimana mustaffa ali menyatakan kalau menang, anwar belum tentu akan di lantik menjadi PM.Kisah ini tidak diketahui oleh ahli PAS.Walau persetujuan asal mahukan anwar.Maka sebab itu disaat akhir Lim Kit Siang bertegas mahukan Anwar menjadi PM jika Pakatan Menang. Ini semua mainan mustaffa ali .bagaimana pertandingan di kawasan PKR, PAS tetap bertanding. sebabnya PAS merasakan bahawa mereka terlalu kuat kerana punya jentera, namun yang kalah tetap juga berlaku di pakatan rakyat.sebenarnya kekuatan PAS bermula ketika gelombang kebangkitan bila anwar di rentap sebagai Timbalan Perdana Menteri.Ahli PAS harus sedar.Ketika itu Allhyarham Fadzil Noor bermati-matian membela anwar.ahli PAS bertambah gara-gara pemecatan anwar.Bila dah kuat, mula lah nak hentam kawan. fikir-fikir sendiri lah)




Harun Taib
SHAH ALAM – Pas tetap dengan pendiriannya menolak sebarang cubaan menggulingkan kerajaan menggunakan kekerasan seperti didakwa cuba dilakukan sesetengah pihak.

Ketua Dewan Ulamanya, Datuk Harun Taib berkata, Pas juga tidak masuk campur dengan pendirian pemimpin atau penyokong PR yang menyokong cara sedemikian.

“Dalam Pas, kita utamakan jalan perdamaian. Kita juga berpegang kepada prinsip demokrasi yang diamalkan.

“Saya tak melarang perhimpunan dilakukan, namun saya tidak berminat untuk menyertainya. Jika ada pemimpin PR atau pihak lain yang tetap mahu melakukannya, terserah kepada mereka. Itu pendirian mereka,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas usaha sesetengah pihak yang didakwa cuba menggunakan kekerasan untuk menggulingkan kerajaan setelah tidak berpuas hati dengan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

Tegasnya, parti itu menerima kegagalan dalam PRU13.

“Kita terima keputusan PRU13 lalu dengan hati terbuka. Namun, dalam perjuangan Pas, tiada istilah putus harapan.

“Kita akan majukan diri dan cuba lagi untuk menang dalam PRU akan datang,” katanya.

ANWAR AKAN BUAT LAPORAN TERHADAP SPR

Anwar pemimpin yang berani

Tidak mengapa jika tanpa keberanian tiada pemimpin yang seberani beliau.Sama ada PAS nak bertanding sendirian, atau mahu bersama Umno itu terserah.Tetapi sehingga kini belum lagi ada kedengaran PKR bersekongkol untuk bersama Umno.tetapi tanya Mustafa Ali,Majlis Ulama, dan Hj Hadi sendiri.Bagaimana dengan UG???? Ahli PAS bawahan tidak mengetahui akan perkara ini.



PETALUNG JAYA, 25 MEI: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memulakan laporan polis berhubung penipuan pilihan raya terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)
“Saya sendiri akan membuat laporan polis di Permatang Pauh Isnin ini kerana saya mengundi di sana,” katanya dalam ucapan penggulungan pada Kongres Nasional KEADILAN ke-9 di Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya, hari ini.

Beliau mengingatkan anggota parti di semua peringkat memfokuskan pada pengumpulan bukti berhubung penipuan pilihan raya dan membuat laporan polis mengenainya selewat-lewatnya Isnin ini.

“Kita hendak selesaikan dahulu PRU ke 13 ini, barulah cerita mengenai PRU-14. Kita semua tahu memang berlaku penipuan pilihanaraya yang turut dibantu secara langsung oleh pimpinan SPR,” katanya.
Kata Anwar, perkara paling mudah dalam kandungan laporan polis ialah berhubung dakwat yang tidak kekal dijari semasa berlangsungnya pengundian dalam piliha raya umum lalu.

Berdasarkan nasihat peguam kata Anwar, jumlah laporan polis yang kecil akan menjejaskan petisyen pilihan raya yang kini diusahakan Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

“Sebab itu semua pimpinan setiap negeri dan cabang mesti membuat laporan polis beramai-ramai bermula esok atau selewat-lewatnya Isnin ini,” tegas Anwar.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=52574

HADIAH UNTUK RAKYAT KEDAH....NAH AIHHHH...

ALOR SETAR – Kerajaan Negeri Kedah bersedia melaksanakan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) selepas berjaya merampas semula pentadbiran dari PR pada PRU13.

SEMUA RAKYAT TURUN

Kenyataan Media
Gabungan "Suara Rakyat 505"
24 Mei 2013 | 5.00 pm

HIMPUNAN #SuaraRakyat505 MENDAPAT SOKONGAN SEMUA - HADIRLAH TANPA RAGU

24 jam menghampiri detik mula himpunan #SuaraRakyat505 menyaksikan momentum gerakan rakyat ini akhirnya memuncak apabila PAS umum untuk bersama menyertai. 

Gabungan 50 NGO "Suara Rakyat 505" menyambut baik kenyataan Setiausaha Agong PAS pagi tadi. Ini menunjukkan PAS sebuah parti segar yang responsif dengan kehendak rakyat yang bangkit menentang penipuan PRU. #SuaraRakyat505 menghargai PAS yang telah mengeluarkan arahan ahlinya untuk bersama himpunan aman esok.

Dimaklumkan kebenaran pemilik premis (MBPJ) telah diperolehi dan makluman pada pihak sepatutnya sudah dibuat. Justeru, #SuaraRakyat505 menggesa pihak berkuasa untuk memberi kerjasama, tidak mengganggu dan menghalang rakyat berhimpun sepertimana yang diperuntukkan dalam perlembagaan. Rakyat sudah buktikan, himpunan #KL112 berlangsung dengan aman tanpa gangguan pihak berkuasa, walaupun dengan pengawasan yang minima. 

Mengenai permit yang dipersoal, majlis esok juga merupakan sebahagian progam kerajaan Negeri Selangor yang mana kesempatan tersebut digunakan untuk bertemu pengundi terbanyak. Oleh demikian tidak timbul soal permit dan orang ramai yang menyatakan kehadiran tidak usah ragu lagi, teruslah hadir.

Bermula jam 5 petang pentas akan dipenuhi dengan pelbagai persembahan dan aksi 'desakkan terhadap SPR' sebelum program kemuncak pada sebelah malam yang bakal menampilkan pemimpin yang benar-benar membuktikan sokongan penuh terhadap aspirasi rakyat. 

Antara yang pasti hadir ialah Anwar Ibrahim, Md Sabu, Husam Musa, Salahuddin Ayub, Dr Hatta Ramli, che'GuBard dan ramai lagi pimpinan NGO dan Pakatan Rakyat. Juga penampilan artis rakyat Ito, Abby Abadi dan penampilan paling istimewa ialah pidato pertama Adam Adli sejak dibebaskan.

Segala persiapan sudah dirancang sebaiknya malah persediaan dari aspek keselamatan juga dibuat - satu pasukan khas perubatan dengan 55 orang doktor disediakan dan barisan peguam juga telah sedia bagi segala kemungkinan. Sekiranya berlaku penangkapan sila SMS dengan format nama/IC/Balai/tahap kecederaan kepada nombor-nombor berikut: 010-2142076, 017,3288794 dan 0128965727.

Semua sudah bersedia, esok 25 Mei adalah hari yang baik untuk Himpunan #SuaraRakyat505 dikenang sebagai himpunan paling bersejarah. Lahirnya Himpunan #SuaraRakyat505 apabila rakyat bersatu dan bangkit berhimpun membantah penipuan pilihanraya secara besar-besaran di peringkat nasional, setelah beberapa siri di peringkat negeri yang rata-ratanya dihadiri ratusan ribu rakyat. 

Amaran rakyat sebelum ini, jika PRU menipu rakyat akan humban penipu ini maka SPR adalah sasaran pertama yang perlu dihumban oleh rakyat. Ayuh, bersama menjadi sebahagiaan dari sejarah yang akan dibaca oleh generasi akan datang, betapa rakyat hari ini bangkit merebut demokrasi demi menyelamatkan negara.


CHE'GUBARD
Jurucakap Gabungan 'Suara Rakyat 505'
Pengasas SAMM

Anggota Gabungan 'Suara Rakyat 505'

1. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
2. Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
3. Tindak Malaysia
4. Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
5. Parti Sosialis Malaysia (PSM)
6. Parti Rakyat Malaysia (PRM)
7. Gabungan Menuntut Royalti ®
8. Asalkan Bukan Umno (ABU)
9. Gerakan Mansuhkan ISA (GMI)
10. Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
11. Gabungan Tanah Rakyat (TANAH)
12. Kill The Bill
13. Malaysian For Beng Hock
14. Mama Bersih
15. Kelab Bangsar Utama
16. Radio Bangsar Utama (RABU)
17. Mahasiswa Keadilan Malaysia
18. Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI)
19. Malaysia Youth and Students Democratic Movement (DEMA)
20. Indipendent Student Front (INSTEF)
21. University Malaya Association Of New Youth (UMANY)
22. Kuala Lumpur & Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH)
23. Gabungan NGO Pengerang
24. Angkatan Pembebasan Bangsa (APB)
25. Gabungan Mahasiswa Islam seMalaysia (GAMIS)

26. Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independent (KAMI)

27. Pro-Mahasiswa Nasional Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)

28. Pertubuhan Kemajuan dan Kebajikan Rakyat Selangor (Pro-Rakyat)

29. Angkatan Rakyat Muda (ARM)

30. Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM)

31. Unit Ehsan Malaysia
32. Anwar Ibrahim Club (AIC)
33. Agent of Change (AoC)
34. Revolusi Anak Muda Malaysia (RAMM)
35. Kami Anak Muda Menenatang Umno (K.A.M.U)
36. Gagasan Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT)
37. Pertubuhan Kebajikan Rakyat Perlis (PKR Perlis)

38. Kumpulan Aktivis Media Independent (KAMI)

39. Gabungan NGO Kelantan
40. Solidariti Anak Bachok Daratkan Minyak (CABAR)

41. Majlis Permuafakatan Kampung Warisan KL/Selangor (MUAFAKAT)

42. Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan (ROYALTI)
43. Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT)
44. Gabungan Menuntut Royalti Terengganu (R Terengganu)
45. Selamatkan Teluk Rubiah
46. Selamatkan Pantai Port Dickson
47. Selamatkan Pasar Payang
48. Jaringan Sepadu Rakyat Malaysia (SEPADU)
49. Angkatan Warga Aman Malaysia (Warga AMAN)‪
50. Malaysian Indians Progressive Association (MIPAS)‪
51. Federation of Malaysian Indian Organisation (PRIMA)‪
52. Malaysian Indians Transformation Action Team (MITRA)
53. Angkatan Nasional India Malaysia (AGNI)
54. Comuniti Front (CF) Seremban

Blog Archive

My Blog List

Followers