Tuesday, November 29, 2011

Himpunan Rapat Rakyat "Pre-Bersih 3.0"

JOHOR BAHRU, NOV: Angkatan Muda Keadilan (AMK) menyatakan komitmennya untuk melancarkan gerakan Bersih 3.0 dalam masa terdekat ekoran keengganan kerajaan pemerintah melaksanakan tuntutan rakyat menambahbaik sistem pilihanraya.

Wakil AMK, Azmizam Zaman Huri berkata keanggkuhan pemerintahan Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak yang menafikan artikel 10 Perlembagaan seharusnya dihukum oleh gerakan rakyat Bersih 3.0.

"Kita akan desak pimpinan utama untuk lancarkan gerakan Bersih 3.0 dalam masa terdekat.kita tidak boleh tunggu sampai Februari depan, bulan depan juga kita akan turun mendesak kerajaan menerusi himpunan bersih 3.O,"katanya.

Azmizam berkata demikian dalam sesi perbahasan hari ke-3 Kongres Nasional Parti Keadilan rakyat kali ke-8 di sini hari ini.

Pergerakan ini adalah jalan terakhir sekiranya kerajaan masih lagi berdolak-dalik atau menolak cadangan reformasi sistem pilihanraya negara yang diusulkan berhubung lapan tuntutan Bersih 2.0.

Azmizam berkata sebagai langkah permulaan mengerakkan Bersih 3.0 beliau mengesa para pewakilan memainkan peranan mengumpulkan seramai mungkin rakyat untuk menyertai penganjuran 'Himpunan Rapat Rakyat' yang akan diadakan pada 4 Disember depan di Stadium Melawati Shah Alam.

"Himpunan ini adalah untuk menghantar mesej jelas kepada Najib dan Rosmah bahawa kita tidak sama sekali setuju pilihanraya dijalankan sebelum lapan tuntutan Bersih dilunaskan," tegasnya sambil menerima laungan gemuruh para pewakilan.

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers