RM 50 Juta Dibelanjakan Untuk PRN Sarawak




KUALA LUMPUR 13 JUN : Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membelanjakan sejumlah RM50 juta bagi melaksanakan pilihan raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak ke-10 pada April lalu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kementerian-kementerian dan agensi-agensi lain, jumlah perbelanjaan mereka adalah mengikut anggaran bajet yang telah ditetapkan oleh kementerian dan agensi masing-masing.

Mohamad Nazri berkata demikian bagi menjawab kepada soalan Ahli Parlimen DAP Serdang,Teo Nie Ching di Dewan Rakyat hari ini.

Teo meminta Nazri mengulas lanjut berhubung perbelanjaan SPR, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan kerajaan dalam pilihan raya DUN Sarawak yang lalu.

Seperti biasanya perbelanjaan pilihanraya harus dientangkan agar mendapat kepastian bukan sahaja dari rakyat malahan kelulusan sidang parlimen.namun ternyata usaha ini bukan sahaja menjadi satu masalah bagi kerajaan , malahan perlu di jelaskan di dalam dewan dan kebiasaanya rakyat tidakmendapat maklumat yang betu berkaitan dengan perbelanjaan sesuatu piliharaya yang dijalankan oeh kerajaan.

No comments: