PRN Sarawak : Calon Ba'kelalan PKR Diiringi Hampir 2000 Penyokong






LAWAS 6 APRIL : Hampir 2,000 penyokong Parti Keadilan Rakyat bersama-sama Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengiringi calon kerusi Dewan Undangan Negeri N70 Ba'Kalalan hadir pusat pencalonan pagi tadi.

Suasana meriah dan penuh semangat yang sebelum tidak pernah dirasai penyokong PKR di Ba'kalalan sedikit sebanyak menyuntik semangat calon dan penyokong parti itu untuk menawan kerusi DUN tersebut.

Sejak jam 7.00 pagi lagi, penyokong PKR sudah mula berkumpul dihadapan bilik gerakan PKR Ba'kalalan dengan membawa bendera parti serta sepanduk.

Dari jauh kelihatan lautan bendera biru muda dan merah berkibar disepanjang jalan menuju ke pusat penamaan calon di Dewan Majlis Daerah Lawas.

Sedikit mengejutkan apabila, penyokong BN menunjukkan sokongan dengan melambai tangan dan menghulurkan tangan kepada penyokong PKR.

Anwar, Baru Bian serta penyokong tiba di sempadan luar pusat penamaan calon pada pukul 8:35 pagi tetapi hanya dibenarkan masuk tepat pukul 9:00 pagi.

Baru Bian tiba dipusat pencalonan dengan disambut Pegawai Pengurus Pilihan Raya N70 Ba'kalalan, Ladin Atok, serta diiringi oleh pencadang Simon Buayah, penyokong piri Abai dan saksi Charles Labong.

Baru Bian, seorang peguam terkenal bakal berdepan dengan calon BN, Willie Liau yang merupakan Ketua Pemuda Parti Progresif Demokratik Sarawak (SPDP) dan juga lulusan undang-undang.

No comments: