Azizah Sahkan 'Itu Bukan Anwar', Sosok Badan Jauh Berbeza

KUALA LUMPUR 5 APRIL: "Itu bukan Anwar," merupakan ungkapan pertama yang dikeluarkan isteri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail hari ini selepas menyaksikan sedutan video seks yang tersebar secara meluas melalui laman YouTube semalam.

Wan azizah menegaskan, beliau sekeluarga amat mengenali susuk tubuh Anwar dan ternyata ia berbeza dengan individu didalam video berkenaan.

"Jelas susuk tubuh pelaku dalam video amat berlainan daripada Anwar. Hal ini diperkukuhkan memandangkan sejak lebih setahun lalu, anak-anak beliau sering menemaninya setiap kali beliau pergi melakukan aktiviti senaman dan fisioterapi," jelas Wan Azizah pada sidang media di kediamannya hari ini.

Beliau menyifatkan tuduhan tersebut tidak masuk akal seraya berpendirian bahawa video tersebut contoh taktik politik lucah yang dijulang Umno-Barisan Nasional (BN).

Wan Azizah berkata ketulenan video tersebut bukan isunya namun jelas individu tersebut bukan suaminya.

Justeru Presiden PKR itu mengajak rakyat Malaysia menolak politik durjana dan mengembalikan agenda perjuangan menuntut reformasi sistem politik menyeluruh.

Selain itu, Wan Azizah tidak menolak pendedahan video lucah semalam bermotifkan politik kerana ianya didedahkan bersempena ulangtahun ke 12 PKR pada 4 April.

Malah ia bertujuan melunturkan kempen PKR pimpinan Anwar pada pilihanraya negeri Sarawak pada 16 April.

Dalam pada itu ayah Anwar, Datuk Ibrahim Abdul Rahman yang hadir sama pada sidang media itu menyifatkan penggunaan video lucah fitnah sebagai tindakan terdesak Umno-BN untuk menjatuhkan maruah anaknya.

"Tuduhan (video lucah) ini tidak bermoral dan tiada asas. Pihak yang membuatnya adalah orang 'desperado' atau terdesak," ujar bapa Anwar.


No comments: