GULA NAIK LAGI

Harga gula naik 20 sen mulai esok

31/12/2009 5:54pm

PUTRAJAYA 31 Dis. – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan hari ini mengumumkan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen mulai pukul 12 tengah malam ini.

Ini bermakna harga baru gula di Semenanjung mulai esok ialah RM1.65 sekilogram berbanding RM1.45 sebelum ini.

Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Setiausaha Kementerian, Datuk Mohd. Zin Mohd. Dom pada sidang akhbar di sini hari ini. -Utusan

APABILA GULA NAIK , ADA YANG BERKATA BAHAWA KURANGKAN GULA. APABILA HARGA SAYUR NAIK ADA YANG AKAN BERKATA ,MARI KITA TANAM SENDIRI KERANA BEBAS DARI RACUN.BILA MINYAK NAIK ADA YANG BERKATA BAHAWA KENAIKAN HARGA LEBIH MURAH DARI NEGARA JIRAN...CELAKA PUNYA YANG TUKANG KATA ITU.YANG KAYA TAUKEH GULA YANG MEMONOPOLI SEMUANYA.CIBAI PUNYA TAUKEH.

ZAMAN JOLI KATAK SUDAH BERAKHIR(MALAYSIAKINI)

Zaman 'joli katak' sudah berakhir dan wang 'loteri minyak' makin berkurangan, khususnya akibat kelemahan pengurusan kerajaan, kata pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah.

Menurut pengasas Petronas itu, rancangan asal gergasi petroleum itu tidak termasuk mengeluarkan minyak berlebihan untuk membayar kos projek kerajaan bernilai berbilion ringgit.

"Ia bermula dengan perjanjian (pembelian peralatan ketenteraan) dengan (perdana menteri Britain pada masa itu) Margaret Thatcher.

"Kemudian, pengeluaran minyak tiba-tiba berganda daripada 650,000 tong sehari kepada lebih satu juta tong sehari (untuk menampung pembelian senjata). Itu sudah terlalu banyak untuk kita," katanya.

No comments: