NIZAR:ADAKAN PILIHANRAYA DI PERAK


update:28 Okt 2009. 3.30pm




Ipoh- selepas di singkirkan secara paksa, bekas menteri besar sah pilihanraya di negeri tersebut.Beliau menyatakan demikian betapa rakyat Perak kini perlu diberikan peluang untuk memilih kerajaan yang betul-betul sah dan ianya terserah kepada rakyat Perak sendiri untuk menentukan siapa yang berhak mewakili mereka.




"Tidak ada cara lain selain membubarkan DUN dan di adakan pilihanraya semula. Pelabur tidak masuk dan keadaan ekonomi pada dasarnya nampak normal namun keadaan dalamannya teruk.Kepercayaan pelabur sudah hilang dan ini harus di pebetulankan."demikian jelas beliau kepada Malaysiakini.





"Zamry harus membubarkan DUN dan berjumpa pihak istana supaya iplihanraya diadakan agar rakyat dan juga pelabur merasa selesa."

Menurut Nizar lagi tanda-tana keda kemuginan wujudnya ilihanraya dierak iaah dengan pengloibatan SPR dengan mendaftar semua engundi, malahan Najib sedir hadir dalam kempen 1 Malaysia yang diadakan baru-baru ini , dan pada bulan Raadahan baru-baru calon Bn telah hadir denan memberikan berbgaai keprluan keada penduduk.

Keduanya Bn mungkin akan mengadakan pilihanraya pada masa terdekat ini kerana ianya masih baru terutamaya selepas kemenangan di Bagan Pinang dan ia mahukan semangat tersebut di teruskan dalam masa terdekat ini ..

Nizar mendaka bahawa pihak PR bersedai dengan semua kemungkinan tersebut dan yain bahawa rakyat bersama Pakatan Rakyat.

No comments: