YA..HUKUMAN 3 TAHUN GANTUNG.NASIB TIDAK TERPENJARA KERANA RASUAH.Umno PILIH CALON "TERBAIK" MEREKA


"Itulah perkataan yang digunakan - kod etika pemilihan - saya telah menjalani hukuman (penggantungan keahlian) tiga tahun. (Jadi) perkara itu tidak berbangkit lagi," katanya.
WanFauzdin: Tiada Tali, Akar pun Berguna - Isa Samad Yang Terbaik
Sebaliknya, kata Isa, mereka yang disabitkan dalam kesalahan jenayah masih diterima rakyat dan ada yang menjadi ketua menteri dan menteri.
DragSuperStar: Anwar Rasuah Kena Penjara..ISA RASUAH TAK KENA PENJARA

Ditanya mengenai kenyataan mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Isa tidak sepatutnya dipilih bertanding di Bagan Pinang kerana rekod rasuah politiknya, Isa hanya menjawab "Saya senyum".
WanFauzdin: Cakap Mahathir Tidak Laku, Najib Terhutang Budi Pada Isa
Isa berkata, berdasarkan tahap sokongan yang ditunjukkan oleh akar umbi dan kempen yang akan dijalankan, beliau menjangka akan menang dengan majoriti lebih besar.

Ditanya perasaannya bertanding kerusi negeri selepas lama menjadi menteri kabinet, Isa berkata beliau menerima jatuh bangun dalam politik.

"Saya telah menjadi seorang menteri dan menteri besar, sekarang saya calon BN. Ianya ok kerana ini adalah satu perjuangan," kata Isa yang juga ketua Umno bahagian Teluk Kemang.

Bagaimana bentuk pengaliran wang di Bagan Pinang. Tentu menarik.
Patut la ... Malaysia rated 47th least corrupt, Penang praised
(YA PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI UNTUK BALUN MANA YANG PATUT)

"Apabila parti memberi amanah kepada saya, maka tiada sebab bagi saya untuk menolaknya," katanya sambil menambah bahawa beliau gembira kerana dipilih untuk pertama kalinya bertanding mewakili kawasannya.

WanFauzdin: Syukur, Isa Samad Calon BN, PAS Punyai Harapa

Bekas pemimpin Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad bersuara berkali-kali secara terbuka menentang pencalonan Tan Sri Isa Abdul Samad, tokoh yang terpalit dengan rasuah politik dan digantung oleh parti.

Dizaman awal dikenali sebagai Doraemon, kerana banyak cakap soal Anwar Ibrahim.

No comments: