UMNO DISEBALIK KEPALA LEMBU-Khalid


SHAH ALAM.Ahli Parlimen Shah Alam Ir Abdul Khalid Samad menegaskan bahawa isu mengenai perarakan kepala lembu yang berlaku baru-baru ini adalah didalangi Umno.demikian jelas beliau.


Menurut Khalid, beliau telah menemui penduduk dikawasan tersebut dan telah berbincang mengenai isu tersebut sejak Jun lalu dan,walau beberapa penduduk telah menyalahkan beliau,namun menurut Khalid lagi, sebagai muslim kita perlu bertolak ansur akan perkara ini, dan kita juga telah mengkajinya.Ianya bukan terletak dibelakang rumah ,sebaliknya kita jarakkan ia kepada lebih 200 meter sebagaimana yang telah kita jelaskan.


"Saya mendapat tahu bahawa Noh Omar , baru-baru ini telah mengadakan lawatan pada bulan Ogos dan sejak itu penduduk mula melahirkan perasaan tidak puas hati mereka.Malah dalam indiden tersebut saya melihat salah seorang yang mengusung kepala lembu adalah Dato Ahmad Nawawi yang dilihat ,mengusung kepala lembu tersebut", demikian telas beliau lagi.


Menurut Khlaid lagi, kita telah mempunyai surau dan kita juga perlu memenuhi kuil ketiga di kawasan terbabit,semua pihak perlu sedar bahawa masing-masing punya hak untuk beragama dan memenuhi tempat ibadat masing-masing.Jika kita berlaku adil,maka krisis ini akan selesai dengan baik.Semua ada hak untuk beribadat.


Menururt Khalid ,beliau akan menemui semula penduduk pada 5 September nanti dan menjelaskan hak itu terletak ditangan MBSA,majlis tempatan dan juga PKNS yang juga pemilik tanah tersebut.



No comments: