CALON BEBAS PERTAMA PENANTI N 12







PENANTI 18 MEI-Calon bebas pertama N 12 Penanti semalam muncul dengan membuat kenyataan akhbar dengan mengemukakan alasan untuk membantu para belia dan juga membantu bagi menghalang remaja lepak dan juga merepit.Menyatakan akan bekerjasama dengan semua pemimpin bagi membantu meningkatkan kemahiran belia dan juga membantu menjana ekonomi. para belia dan juga penduduk tempatan.
Belau juga berkata jika memenangi kerusi N12 Penanti perkara pertama yang di fikirkan ialah membeli sebuah kereta mayat bagi meningkatkan perkhidmatan kerana beliau sendiri pernah mengalaminya apabila seorang saudara beliau meninggal kereta jenazah lambat sehingga terpaksa menunggu selama satu jam.
Mohd Sabri Bin Osman 49 seorang ahlii perniagaan kereta terpakai mewah menetap di Kuala Lumpur dan berkata beliau adalah anak jati Kubang Semang dan mempunyai ramai kenalan dan saudara mara yang meminta beliau bertanding sebagai sebuah negara demokrasi.
"Saya anak jati Penanti dan bersal dari Kubang Semang dan kerana itu saya menawarkan diri untuk masyarakat di Penanti,dan saya mahu berbaik dengan semua pemimpin untuk memudahkan saya berkhidmat untuk anak tempatan" Demikian dakwa Mohd Sabri lagi.
Beliau yang memunyai 6 anak kini pernah berkhidmat dengan angkatan tentera dan bersara dengan rekod yang baik, dan menjalankan perniagaan kereta terpakai dan terlibat aktif dalam kesatuan pengedar kereta terpakai.

Apabila ditanya sama ada beliau ditaja oleh Umno , beliau menafikan perkara tersebut dan menyatakan beliau tidak menyertai sebarang parti politik kerana itu beliau akan tetap menjadi calon bebas demi memberikan khidmat kepada masyarakat Penanti

Ramai yang hadir menyangkakan bahawa Aminah Abdullah akan muncul memberi sidang akhbar , namun terkejut dengan kemunculan Mohd Sabri.Beliau bersama penyokong akan bekerja dan menemui masyarakat tanpa mengira tempat dan akan berkempen dari rumah ke rumah sebagai satu cara beliau menjalankan kempen.

No comments: