NGO'S BAKAR REKOD SERAHAN LAPORAN RASUAH YANG DI KETEPIKAN



Para pejuang NGO's hari ini membakar kotak-kotak yang dikatakan salinan kepada beberapa puluh laporan yang di buat terhadap beberapa pimpinan kepada BPR dan kini Suruhanjaya Pencegah Rasuah bagi di siasat,namun semuanya hanya kosong belaka.Tidak ada satu pun yang disiasat dan diambil tindakan.

Ianya di ketuai oleh Badrul Hisham atau Cikgu Bard bersama SAMM(Solidariti Anak Muda Malaysia)yang membakar lebih dari 4 kotak yang berisi laporan rasuah sejak dari tahun 1990 lagi.

Ekoran tindakan pantas SPRM yang akan menyiasat kes Tan Sri Khalid berhubung dengan 43 ekor lembu dan kereta yang di gunakan, SPRM menunjukkan kesungguhan yang luar biasa untuk menyiasat.




Adakah tindakan ini dilihat oleh anak-anak muda bahawa aspirasi yang dicitakan dengan penubuhan SPRM ini adalah bertujuan menjadi alat kepada pemerintah????Jika aspirasi anak muda menilai maka yang disalahkan ialah pemerintah sendiri. Maka kerana itu Umno/Bn harus berani keluar dari tanggapan negatif ini atau mereka hanya bergantung kepada institusi ini untuk membiarkan generasi muda menilai mereka sebagai mengarut dan tidak akan berubah selamanya ...menjauhkan mereka dari parti tersebut.Inilah yang di bincangkan di dalam debat semalam antara Tan Sri Rahim Tambi Chik dan juga Dato Seri Syed Hamid Albar....Maka kerana itulah ianya harus berubah......ini saranan Dato Seri Syed Hamid.Umno harus berubah.....namun SPRM akan membuatkan anak-anak muda menyatakan pendirian mereka bahawa adalah tidak mungkin Umno berubah jika inilah tindakannnya.

Apa pandangan anak muda???

1.kes yang dilaporkan tidak diendahkan malah tidak disiasat.

2. Siasatan terpilih dan contoh terkini ialah kes Tan Sri Khalid Ibrahim VS Khir Toyo

3.Menyalahkan Umno kerana dilihat menguasai institusi seperti SPRM walau pun ianya bukan perbuatan Umno...jika ini benar.

No comments: