ANWAR TIDAK MELAWAK,TETAPI BELIAU SERIUS.


KUALA LUMPUR-27APRIL Azmin Ali menegaskan bahawa kenyataan Anwar Ibrahim bahawa beliau akan menjadi Perdana Menteri dalam jakamasa 3 tahun lagi adalah satu kenyataan yang mempunyai fakta dan asas yang kukuh.Beliau yang memainkan peranan penting dalam melakukan rundingan juga berkata bahawa kerajaan Pakatan Rakyat mempunyai mandat yang cukup untuk membentuk kerajaan baru.
"kami hanya memerlukan 30 sahaja lagi kerusi dan kami telah mendapatkannya, namun kami tidak mahu tergesa-gesa untuk membentuk kerajaan dan biar ianya menjadi sebuah kerajaan yang benar-benar mantap dan juga sebuah kerajaan yang kukuh", demikian tegas YB Azmin lagi.


Kenyataan itu juga tidak boleh dinafikan begitu sahaja kerana Anwar sehingga kini telah beberapa kali muncul di Sabah dan Sarawak untuk menubuhkan cawangan baru di kawasan-kawasan yang dahulunya tidak mempunyai sokongan pun.Terakhir kemunculan Anwar beberapa hari lepas di Sabah.


Malahan kenyataan wakil -wakil Ahli Parlimen dari Sabah dan Sarawak yang menyatakan kekecewaan mereka berhubung lantikan menteri-menteri kabinet baru-baru ini tanpa memperdulikan dan memberikan kelebihan kepada ahli parlimen dari di negeri tersebut.


" kami tidak mahu semua ahli parlimen yang dilantik hanya berdasarkan kepada semangat menjadikan wakil sebagai topeng sepertimana dalam Barian Nasional dulu, tetapi dipihak kami, ialah dengan menawarkan kelebihan kepada semua ahli parlimen dari Sabah dan Sarawak untuk memikirkan secara keseluruhan dan membantu rakyat negeri tersebut. Perbincangan diperingkat pusat ini adalah untuk membuktikan keiklasan kami untuk membantu rakyat Sarawak dan Sabah", demikian tegas Azmin lagi.


Malahan keluhan beberapa ahli parlimen dan tawaran anwar untuk 20% hasil minyak negeri untuk rakyat Sabah dan Sarawak menarik perhatian ahli parlimen kedua-dua negeri tersebut bagi membantu kemajuan negeri mereka.


Najib baru-baru ini juga telah mengeluarkan kenyataan bahawa apa yang diperkatakan Anwar tidak Boleh dipandang ringan dan diambil mudah.

No comments: