KU LI PULAK AKAN MENGAMOK




Kali ke tiga kalau tak salah Ku Li tawar khidmat nak lawan Presiden UMNO,pertama dengan Che Det di sekat, kemudian dengan Pak Lah tak dapat cukup undi, tapi kali ni tentu orang UMNO lihat-lihat keadaan sekeliling, kerana tak ada sesiapa pun lagi yang nampak berkalibar dalam UMNO. Memang UMNO ketandusan Kepimpinan yang berkualiti, yang ada pun kaki ampu,bodek dan tak tahu buat kerja. Elok juga la Ku Li lawan.
Lawan jangan tak lawan kerana usaha-usaha ini akan membuahkan keadilan dalam sesebuah parti yang dianggap akan berkubur.Kerana-kerana orang dan ahli UMNO sendiri sudah tidak diberi peluang untuk bersuara dan memilih pemimpin.Akhirnya yang tinggal tunggul-tunggul lama yang itu-itu sahaja tanpa ada tunas untuk tumbuh melainkan anak-anak muda dan generasi muda menyertai PKR,PAS,dan DAP.

Dari atas sampai bawah punya cita-cita, iaitu, masuk UMNO nak bikin duit. Itulah dia apa yang terjadipada parti bangsa sendiri. Rasanya PKR dan juga PAS serta DAP telah belajar dari kesilapan yang dibuat UMNO. Ada bukan tak ada dalam PKR pun, maklum anak bekas-bekas UMNO, jadi perangai macam ini perlu dibuang jauh-jauh.Rakyat melihat dan bukan buta kayu. Maka kerana itu jika kita kaki adu dumba, mengadu hal itu ini dari buat kerja , maka jangan salah anggap bhawa kemenangan ini atas kekuatan jentera, tetapi kemenangn ini adalah kerana ditolak oleh semua rakyat, Maka keran itu penilaian jentera parti harus dilakukan sekarang dan diperkemaskan lagi.

No comments: