SEPETANG ‘BERSIH’ BERSAMA USTAZ SOBRI ARSHAD DI SEBERANG JAYA


Oleh:Wartawan Rasmi Laman Reformasi


Seberang Jaya 25Januari- BERSIH yang hidup di Permatang Pauh kini mengadakan pertemuan yang ketiganya dengan pertambahan ahli yang semakin ramai.Kumpulan yang memang tidak lari dari konsep asal berbaju kuning ini mengadakan tazkirah bersama ustaz Sobri Arshad dan juga akan bergerak terus dari masa ke semasa untuk program kebajikan di masa-masa yang akan datang.


Menurut saudara Bokhori yang mengetuai program BERSIH ini, perjumpaan ini adalah bertujuan untuk membentuk kumpulan yang akan bukan sahaja menuntut pilihanraya yang bersih , malahan untuk membantu dalam program pilihanraya yang akan datang untuk jentera pilihanraya Barisan Alternatif di Parlimen Permatang Pauh.

”Kita tahu, mungkin bantuan dan sokongan kita tidak seberapa, tetapi kita bergerak atas prinsip untuk membantu.malahan kita juga mendapat tahu bahawa kawasan Seberang Jaya ini masih sukar untuk BA menawannya, untuk memasuki kubu ini juga hampir tidak kesampaian, jadi kami akan membantu dengan cara kami sendiri,”. Selain itu, beliau juga menyatakan program ini akan juga turut mengadakan lawatan dan bantuan kebajikan kepada pihak-pihak yang memerlukan,

“Hanya dengan bergerak melalui jemaah sahaja akan menjadikan sokongan kepada BERSIH akan kekal dan kukuh.”demikian menurut saudara Bukhori lagi.


Dalam ucapan tazkirah yang disampaikan oleh ustaz Sobri Arshad , beliau telah memberi sokongan dan galakan dengan menyatakan bahawa hanya pemuda yang berani sahaja yang sanggup untuk mengadakan perjumpaan seperti ini dan dengan golongan pemuda jugalah , lanskap negara yang dicemari rasuah,penipuan,dan penindasan kepada gerakan islam dan juga pembentukan Negara yang mempunyai kekuatan dalaman dapat diwujudkan demi menjadikan negara ini bersih dari pemerintah yang telah banyak melakukan keburukan dalam negara. Diakhir majlis , jamuan ringan turut diadakan bagi meraikan kejayaan pertemuan BERSIH di Parlimen Permatang Pauh ini


Sementara itu beberapa ahli UMNO dari golongan tua juga tidak ketinggalan mendengar dan belalu dari situ apabila tazkirah yang menyentuh meraka.”walau sudah berumur, tetapi dangdut tetap diminati.Mereka berlalu dengan penuh kebebalan dihati mereka. DAH TUA BANGKA PUN TAK SEDAQ SEDAQ LAGI KA??????????


No comments: