DSAI Diraikan Oleh Qaryiah Masjid Jamek Kubang Semang

(Terbitan Semula)

KUBANG SEMANG 05 NOV: Hampir 1000 anak qaryiah Masjid Jamek Kubang Semang meraikan kepulangan DSAI ke Permatang Pauh. Masjid Jamek Kubang Semang adalah antara Masjid Jamek yang dianggap bebas tanpa kongkongan pihak pemerintah kerana bukan sahaja ianya ditadbir oleh anak kampung kubang Semang malahan antara Masjid Jamek yang mempunyai dana tersendiri hasil sokongan anak qaryiah tempatan.

Inilah antara masjid terawal di Permatang Pauh yang boleh meraikan beliau kerana ianya dimiliki oleh anak qaryiah tempatan. Turut hadir ialah isteri beliau Datin seri Wan Azizah merangkap ahli Parlimen Permatang Pauh. Terdahulu dari itu, dalam program berasingan DSWA telah sudi menyampaikan bantuan zakat kepada penduduk miskin dalam Parlimen Permatang Pauh di sebelah petangnya. Sementara DSAI mengadakan pertemuan dengan masyarakat Tionghua di sebelah Pulau.

Turut hadir beberapa ahli pimpinan tertinggi Ustaz Badrul Amin, Sdr Ezam, Sdr Azmin, Sdr N. Gobalakrisnan dan beberapa pimpinan tertinggi peringkat negeri. YB Hamdan juga tidak ketinggalan turut hadir sebagai tuan rumah. DSAI dijangka menyampaikan ucapan setelah selesai mengerjakan solat tarawih pada malam ini.

Berbagai juadah berbuka dari bubur lambok, roti canai,,lemang dan nasi dalca disediakan kepada para tetamu yang hadir. Sementara itu pihak UMNo juga tidak ketinggalan dengan menganjurkan majlis yang sama di dua tempat berasingan sebagai cuba untuk menyaingi program yang dianjurkan dengan menjemput TYT Pulau Pinang dan Adun Penanti. Majlis dijangka tamat dengan qiamulail di sebelah malam hingga ke pagi ini. Berita akan menyusul kemudian.

Seperti biasanya pihak polis juga turut mengambil bahagian mengadakan sekatan lalulintas bagi melicinkan program yang dianjur.

Wartawan Rasmi Laman Reformasi - 06.11.2004

No comments: